Motion

En side med lidt af hvert

Motion er også blevet en del af min daglig dag, her er lidt tips som du også kan bruge.

Efter 2 store operationer og 7 urinvejsinfektioner i 2015, havde jeg ikke længere nogen kræfter og muskelmasse. Jeg har altid vidst at motion er godt for mig da det er med til at regulere mit blodsukker men der var andre ting jeg ikke vidste før jeg kom til genoptræning. Jeg vidste ikke at når man taber muskelmasse så går det ud over balance evnen. Så balancen må jeg træne hver dag, det vil jo være dejligt at slippe for en rollator så længe som muligt. Jeg vidste heller ikke at der sker så meget med muskulaturen når man får fjernet livmoderen. Tarmene falder ned og det hele bliver slapt også bækkenbundsmuskelen og man kan risikere at blive utæt både i den ene og anden ende. Så knibeøvelser samt andre øvelser for at styrke bækkenbunden er også blevet en af de daglige ting. For at holde musklerne i gang går jeg til cirkeltræning 2 gange om ugen og de andre dage holder jeg mig i gang med forskellige øvelser som jeg har beskrevet nedenunder. Nogle af dem kan sagtens laves mens man foretager sig andre ting og de virker også slankende.

Gå en rask tur, det får pulsen op og er godt for hjertet, den friske luft hjælper også på musklerne.